ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"Ne reménykedjen senki, hogy a gátépítés kampánytéma lehet"

A főpolgármester nem tartja presztízskérdésnek a római-parti védmű megépítését, de meg akarja védeni a partszakaszt az árvizektől.
Létrehozva: 2013. szeptember 16., 17:19 | Utoljára frissítve: 2013. szeptember 16., 18:45
nyomtat küld

Tarlós István a hétfői sajtótájékoztatóján úgy fogalmazott: kíváncsi, mi motiválja azokat, akik "szelektív módon elhallgatnak dolgokat" a beruházással kapcsolatban, és valótlanságokat állítanak. Megjegyezte: tizenhat éves óbudai polgármestersége alatt eleget látta a parti helyzetet és "a katasztrófaturistákkal ellentétben" fel tudja mérni, mit jelent a veszélyhelyzet.
   
Ismertette, hogy 1954-ben semmiféle szakmai álláspont nem volt arról, hogy a nyúlgátat hova építsék, a letett homokzsákok helyén maradt a föld, és azt kezdték fő védvonalként kezelni. Védvonal azonban csak állami kézben lehet, így a nyúlgát nem az - tette hozzá. Kitért arra is, hogy sokan keverik a hullámtér és az ártér fogalmát: míg előbbi a védmű és a folyó közötti területet jelöli, utóbbi azt a területet, amelyet elöntene a víz, ha nem lenne védmű.
   
Jelezte: az előző városvezetőség is a parti védmű megépítése mellett foglalt állást, és pályázatot is beadott rá. Felvetette, hogy a mobilgát húsz év alatt nem épült meg, holott "huszonötször beígérték. Gyurcsány Ferenc és Demszky Gábor ott rohangált végig (…) , és indiánugrásokkal közölték a környék lakóival, hogy megépítik a gátat".
   
Cáfolta azokat a sajtóhíreket, amelyek szerint a kerületi önkormányzat nem támogatja a parti védművet. Kifejtette: a kerület 2007-ben egyhangúlag hozott képviselő-testületi határozatban és a kerület vezetősége több levélben is mellette foglalt állást. Kitért arra is, hogy már az akkori dokumentumokból kiderül: a lakóparkok kiépítették saját védelmüket, így nem azokat kell védeni az ártól.
   
Bús Balázs (Fidesz-KDNP) III. kerületi polgármester országgyűlési javaslatára, amely szerint a lakóktól anyagi hozzájárulást kellene kérni a beruházáshoz, azt mondta: ez több kérdést felvet, például, hogy az 1920-as, 1930-as években legálisan épült lakóházak és a szórakoztató létesítmények milyen arányban fizessenek.
   
Kiemelte: lehetőséget kell adni a helyi népszavazásnak, "szemben az online, spekulatív szavazásokkal". Utóbbira utalva kijelentette: "ne reménykedjen senki", hogy a gátépítés kampánytéma lehet.
   
Tarlós István megjegyezte: a védmű megépítésénél minden előírást betartanak, figyelembe veszik a Magyar Tudományos Akadémia és a Műegyetem állásfoglalását, és felülvizsgálják a mobilgát tervezett magasságát. Hozzátette: ezek miatt egy-másfél évet csúszik a beruházás.
   
A főpolgármester kérdésre válaszolva reagált a nol.hu-n megjelentekre is, amely szerint néhány taxis perelné a fővárost a járművek kötelező sárga színe miatt. Tarlós István azt mondta: legfeljebb a taxisok nyolc százalékáról lehet szó. Hangsúlyozta: sem New York, sem Barcelona, sem Isztambul önkormányzatát nem marasztalták el az egységes arculat követelménye miatt.

Egyetértés van a védművet illetően

A III. kerületi önkormányzat a kezdetektől egységesen támogatja a part mentén húzódó mobilgát megépítését a Római-parton, a beruházással összefüggésben azonban közvélemény-kutatást tartana, hogy kikérje a lakók véleményét.

Bús Balázs (Fidesz-KDNP), Óbuda polgármestere hétfőn az MTI-nek cáfolta azokat az internetes híreket, amelyek szerint a kerület bizonytalankodna a gátépítés kapcsán. Szavai szerint a part menti védművel összefüggésben a kezdetek óta egyetértés volt; azt szeretnék, ha a főváros minél előbb elkezdené és megépítené a védművet.
   
Tarlós István főpolgármester helyi népszavazás kiírására vonatkozó javaslatáról azt mondta: álláspontja szerint árvízvédelmi kérdésben nem lenne célszerű kiírni a referendumot, de azt támogatná, ha a konkrét területen közvélemény-kutatást végeznének. Jelezte: egy önkormányzat csak saját feladat- és hatáskörében írhat ki helyi népszavazást, a gátépítés és az árvízvédelem pedig fővárosi önkormányzati hatáskör, így ők tudnák megtenni.
   
A kerületi polgármester országgyűlési képviselőként a múlt héten olyan indítványt nyújtott be a parlamentnek, amely lehetőséget teremt a gátat építő önkormányzatoknak, hogy a beruházás költségét részben vagy egészben a tulajdonosokra hárítsák. Bús Balázs kifejtette: ebben az esetben a főváros rendeletalkotási jogkört kapna, meghatározhatná, hogy kivet-e ilyet és milyen mértékben. A főpolgármester korábbi szavaira utalva jelezte: a főváros határozhatná meg egyebek mellett azt, hogy a Római-parton az 1920-as, 1930-as években legálisan épült lakóházakban élőknek kellene-e fizetniük. Hozzátette, hogy ő differenciáltan kezelné a kérdést, és az érintett lakókat nem terhelné.
   
A polgármester ugyanakkor fontosnak tartja, hogy a magánterületek kisajátításánál valamilyen mértékben érvényesítsék a gátépítési hozzájárulást.
   
Ismertette: a gát nyomvonala mentén több helyen kártalanítani kell majd a tulajdonosokat, ennek költségét a hozzájárulással le lehetne nullázni, így nem közpénzből fizetnék ki őket.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések