ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Szijjártó: A kormány ezután is támogatja az autóipart

Magyarország a kelet- és közép-európai régió éllovasa a belsőégésű motorok gyártása terén - mondta Szijjártó Péter miniszterelnökségi államtitkár az autóipari beszállító Poppe+Potthoff Hungária Kft. projektzáró rendezvényén kedden, Ajkán.
Létrehozva: 2013. október 22., 15:01 | Utoljára frissítve: 2013. október 22., 15:54
nyomtat küld

Az államtitkár elmondta: a világban gyors és átfogó változások zajlanak, amelyek kezeléséhez új eszközökre, új gazdaságpolitikára van szükség. Ezzel szembesült Magyarország 2010-ben, és a kormány úgy döntött, hogy nem túléli a válságot, hanem adottságait számba véve lehetőségként tekint rá. A válság azt kínálta, hogy legyünk Európa legnagyobb termelési központja, ezen belül az autóipar fellegvára – tette hozzá.
   
Ma Magyarországon 620 járműipari vállalat 100 ezer embernek ad munkát, a teljes bevételük 92 százaléka az exportból származik, ez a teljes magyar export 9,1 százaléka – sorolta az eredményeket Szijjártó Péter.
   
A kormány autóipari vállalkozásokat ösztönző intézkedéseit sorra véve kijelentette: a kormány továbbra is támogatja az autóipari vállalkozásokat, mivel minél erősebbek az autóipari cégek, annál erősebb Magyarország a válság után.
   
Gellén László, az ajkai cég gazdasági ügyvezetője megnyitó beszédében arról beszélt, hogy az anyavállalattól kapott lehetőség és a befektetett hatmilliárd forint az ajkai gyár újjászületését jelenti.
   
Schwartz Béla (MSZP), Ajka polgármestere azt mondta: a cég jelenléte fontos a város életében, hiszen az új beruházás javít a város munkaügyi helyzetén.
   
Földing László műszaki ügyvezető ismertetése szerint az 1928-ban alapított anyacég tavalyi árbevétele 165 millió euró, 1200 embert foglalkoztat 14 telephelyen, ebből kilenc gyártóhely.
   
A Poppe+Potthoff az autóipar számára minőségi, saját fejlesztésű közös nyomócsöves alrendszereket és magas nyomású dízel befecskendező szerelvénycsöveket szállít. Az elektronikus vezérlésű magas nyomású dízel befecskendező rendszerek (közös nyomócső vagy CommonRail) területén a P + P beszállító több neves autógyártónál (Daimler, Renault, BMW, Audi, VW), valamint azok beszállítóinál (Delphi).
   
Az ajkai gyártás 2003-ban kezdődött meg, prémium kategóriájú  nyomócsöves rendszereket és csőkomponenseket állítanak elő, mostantól pedig varratmentes acélcsöveket is. A 350 dolgozót  foglalkoztató cég a tervek szerint 37 millió eurós árbevételt ér el idén – ismertette az ügyvezető.
   
Elmondta azt is, hogy a beruházás teljes összege hatmilliárd forint, ezt főképpen gépvásárlásra fordították. A pályázatban 3,9 milliárd forintnyi beruházást vállaltak, s ehhez egymilliárd forint támogatást kaptak.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések