ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Új közlekedési mód honosodik meg Budapesten + képek

Az Európai Mobilitási Hét keretében, az Autómentes Napon Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár, György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid vezérigazgató (BKK) aláírta a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer, azaz a BuBi (Budapest-bicikli) támogatási szerződését a forgalom elől lezárt Alkotmány utcában. A projekt összköltsége 1,1 milliárd forint, melyből 900 millió forint uniós támogatás. A szükséges közbeszerzéseket még 2011-ben kiírják, ezek sikeressége után 2012 közepén indulhat a kivitelezés és 2013 első negyedévében várható a rendszer átadása. A rendezvényen készült képgalériánk megtekinthető itt.

Létrehozva: 2011. szeptember 22., 15:07 | Utoljára frissítve: 2011. szeptember 23., 09:22
nyomtat küld

2013-tól bárki elvehet a belvárosi önkiszolgáló gyűjtőállomásokról egy közbringát a városon belüli közlekedéshez. A Budapest Bicikli, azaz a BuBi első ütemében 74 állomásról több mint 1000 kerékpárt kölcsönözhetnek majd. Budán 15, Pesten 58 és a Margitszigeten egy állomást telepít a BKK, de a rendszer bővítésére is készülnek tervek, hiszen jelentős sikerre számítanak a közlekedési központnál.

A belvárosi zónában átlagosan 300-500 méterenként lesznek a gyűjtőállomások, a rendszer első ütemben a dél-budai egyetemváros, a bel-budai Víziváros, a Belváros, Terézváros, Erzsébetváros teljes területén, illetve Újlipótváros, Ferencváros, Józsefváros belsőbb területein épül ki, keleti határa a Dózsa György útnál, a Városliget vonalában lesz. A speciális alkatrészekből összeszerelt közbringát regisztrált és alkalmi BuBi használók a nap 24 órájában, a hét minden napján, egész évben igénybe vehetik a közlekedési szabályok betartásával. A cél az, hogy a kerékpárok csak az utazás idejére legyenek használatban, és minél többen használják ugyanazt a bringát egy nap. A kerékpárok használata az első 30 percben ingyenes lesz. A BuBi kerékpárok használata a néhány perces utazásoktól egészen a több órás használatig terjedhet. A lopások elkerülése érdekében a biciklikben GPS-es nyomkövető lesz, a regisztráció miatt tudni fogják, hogy kinél van az adott kerékpár, a dokkolóállomásokat térfigyelő kamerával őrzik, és a rendőrség is figyelni fogja a rendszert.

Vitézy Dávid a kerékpáros fejlesztések szükségességét azzal indokolta, hogy Budapesten az elmúlt húsz évben folyamatosan és drasztikusan nőtt a biciklizők száma. A BKK vezérigazgatója közölte: 2011-ben fejlesztik a kerékpáros főhálózatot, minden egyes útfelújításnál érvényesíteni fogják a kerékpáros közlekedés szempontjait, a forgalmi rendet úgy alakítják ki, hogy a biciklizők számára kedvező legyen. A közbringa rendszer egyik fő céljának Vitézy Dávid azt tartja, hogy olyanok is kerékpárra üljenek, akik eddig ezt ilyen-olyan okok miatt nem tették. Példaként említette, hogy Barcelonában a BuBI-hoz hasonló rendszer bevezetése után megkétszereződött a kerékpárosok száma. A BKK vezérigazgatója a rendszer másik fontos céljaként az jelölte meg, hogy versenyképesebbé tegyék a környezetbarát közlekedési módokat. Vitézy Dávid a kedvező környezetvédelmi hatásokra is felhívta a figyelmet.

A mai esemény világos üzenetet hordoz: a városi kerékpározás elkötelezettje a kormány és Budapest vezetése – szögezte le köszöntő beszédében György István, hozzátéve: az elmúlt évtizedek „legkerékpárosbarátabb” városvezetésé van Budapestnek, melyet a folyamatban levő fejlesztések bizonyítanak. „Igyekszünk nem a kerékpár csöngőjére, hanem a pedálra koncentrálni” – jegyezte meg. A főpolgármester-helyettes felhívta a figyelmet arra, hogy a nehéz költségvetési helyzet ellenére uniós forrásokat is felhasználva, mintegy 2 milliárd forintot költ az idei és a jövő évben együttesen Budapest a városi kerékpározás fejlesztésére. Budapest ekkora forrást még soha nem fordított erre a célra – tette hozzá. A politikus emlékeztetett: a kerékpározás megkönnyítése érdekében város átépítette a Thököly út és a Hungária körút csomópontját, és az Andrássy út közlekedését, valamint az induló útfelújításokat is felülvizsgálják. A politikus beszámolt arról is, hogy 700 millió forint értékben kerékpáros infrastruktúra épül Óbudán, Újbudán, Csepelen, Kőbányán és Rákosmentén.

Völner Pál elmondta, a kormány az Új Széchenyi Terv keretében 650 milliárd forintnyi forrást összpontosít közlekedés-fejlesztésre. Az államtitkár hangsúlyozta: a kerékpáros közlekedés nemcsak a fővárosban, hanem országosan is kiemelt támogatást fog kapni. A BuBi-hoz hasonló modellek Európában nagyon elterjedtek, ezért a politikus örömét fejezte ki, hogy a BKK fontos megvalósítandó projektjeként szerepelteti a Budapest-biciklit.

(fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések