ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Völner: Prioritást kap a kötött pályás közlekedés

Prioritást kap a jövőben a kötött pályás közlekedés a közösségi közlekedésfejlesztésben; a közúti közlekedésben a gyorsforgalmi utak fejlesztése élvez előnyt az autópálya építéssel szemben – mondta Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár csütörtökön, egy a közösségi közlekedéssel foglalkozó kétnapos, szegedi konferencia megnyitója előtt.
Létrehozva: 2011. november 17., 16:23 | Utoljára frissítve: 2011. november 17., 16:26
nyomtat küld

Az államtitkár kifejtette: jelenleg a kormány előtt van a személyi szállítás törvénytervezete, amely egységes keretként foglalja össze a területen alkalmazandó jogszabályokat. Ebben foglalkoznak az egységes menetrenddel, tarifával, viteldíjakkal, kedvezményekkel.
    
Régi ígéret, hogy a Közösségi Közlekedési Holding keretein belül egy cégcsoportba összefogják a buszos és a vasúti közlekedést. Megpróbálnak egységes tarifa és jegyrendszert kialakítani és a párhuzamosságokat lehetőleg megszüntetni. Az átalakítások során a kötött pályás közlekedés prioritást kap majd, hiszen az uniós közlekedési szabályok is ezt írják elő - mondta az államtitkár.
    
Hozzátette: ez a legkevésbé környezetterhelő, és ehhez kell alakítani azokat a buszos közlekedési módokat, melyek a gerinchálózatra hordják majd a forgalmat. A helyi közlekedésben ahol lehetséges a villamos, ott annak a prioritása kell érvényesüljön.
    
Mint kifejtette: elképzelhető, hogy most párhuzamosság van a vasúti és buszos közlekedésben. Amennyiben a vasúti közlekedés megfelelő színvonalúvá válik - az esetleges zsúfoltságok megszűnnek, megfelelő sebességet érnek el -, akkor a buszos közlekedés párhuzamossága már csak piaci alapon működhet, állami támogatás nélkül.
    
A MÁV kapcsán kiemelte: amit el kell érni, az a járműpark cseréje és felújítása, mely éveket vehet igénybe. Ehhez akár uniós támogatásokat is igénybe lehet venni majd, de a régi IC kocsik és a mozdonypark felújításában is gondolkodni lehet - fogalmazott Völner Pál.
    
A kedvezményrendszer átalakítása munkacsoport szinten már zajlik. Itt az alapvető célcsoportok, az öregségi nyugdíjasok, a mozgáskorlátozottak, a diákok, a hat éven aluli gyerekek kedvezménye valószínűleg változatlan marad.
    
A közúti közlekedésről szólva elmondta: a kormány elfogadta a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésével kapcsolatos koncepcióját, melyben négy ütemes fejlesztés jelenik meg a következő két évtizedre. Azok az autópályák, amelyeknek az előkészítése már olyan fázisban van, tovább épülnek, például a Nyíregyháza-Vásárosnamény, vagy az M43-as román határig tartó szakasza, de ezt követően elsősorban a gyorsforgalmi utak négysávosítását támogatják - mondta az infrastruktúráért felelős államtitkár.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések