ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Hatalmas árat kell fizetni Demszky "álmaiért"

A fővárost emésztő gondok sokasodnak, s még ha lépésről lépésre is próbálja a balliberálisok által 20 év alatt okozott kárt enyhíteni, a káoszt felszámolni, Tarlós István ma már kénytelen szóvá tenni, hogy elődje, Demszky Gábor túlságosan alapos munkát végzett. A Magyar Nemzetnek adott interjújában szóba kerül az orosz államadósság is, amelyből ingyen megépülhetett volna a 4-es metró. S amely éppúgy felszívódott, mint Demszky a közéletből.
Létrehozva: 2012. május 15., 10:07
nyomtat küld

Tarlós István a Magyar Nemzetnek adott interjúban úgy fogalmazott: állandó a siránkozás, a düh és a kommunikációs trükközések a 20 évnyi Demszky-éra képtelenségeit védendő; refrénként ismételgetik, hogy „ne mutogassatok vissza, oldjátok meg a problémát”. A főpolgármester most már úgy véli, hogy kommunikációja túlságosan kíméletes volt eddig. „A 3-as metró állapotával ugyanis átkerültünk egy határon” – fűzte hozzá.

Tarlós emlékeztetett: 2010-ben súlyos adósságokkal szembesültek. A BKV adóssága, az őrület határáig lepusztult közösségi járműállomány, az alig hihető Alstom- és Siemens-szerződés, a CET szerződése, az elképesztő privatizációs szerződések és a botrányos külső megbízási szerződések tucatjai, amelyek jó része már a nyomozó hatóság asztalán van, totálisan elmaradt csatornázási kötelezettségek, közszolgáltató cégek félig kirobbant botrányainak sora, majdnem teljesen kezeletlen hajléktalanprobléma, és e mellé brutális pénzhiány, valamint ezret meghaladó számú lezáratlan per terheli az önkormányzatot.

A főpolgármester elmondta, hogy a „metróügyek” – a 3-as vonalának kirobbant botrányát is ideértve – iszonyatos pénzt jelentenek. „Kénytelen vagyok azt mondani, hogy ezzel már a Demszky-hagyaték következtében szükségállapot-szerű helyzet állt elő Budapesten” – fogalmazott, hozzátéve: Demszky Gábor megálmodta a 4-es metrót, és ennek érdekében hosszú távon lekötötte a város erőforrásait, ráadásul megmagyarázhatatlanul kedvezőtlen szerződésekkel. A 4-es metró költségei meghaladják az 530 milliárd forintot, emellett a főváros teljes évi költségvetése felfelé kerekítve összesen 400 milliárd forint.

Tarlós emlékeztetett arra is, hogy a Horn-kormány idején Oroszország felajánlotta, a volt Szovjetunió adóssága törlesztése egy részének fejében megfúrják az alagutat, és nyugati technikával szerelik fel a rendszert. Ez sem az akkori kormánynak, sem Demszkynek nem kellett.

A teljes cikket a keddi Magyar Nemzetben olvashatja.

(mno.hu - Magyar Nemzet)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések