ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A kormány közlekedésbiztonsági fejlesztéseket támogat

A héten aláírták a "Közlekedésbiztonsági projektcsomag a MÁV hálózatán" elnevezésű projekt támogatási szerződését - közölte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) pénteken az MTI-vel, a teljes programra megítélt támogatási összeg 39 milliárd forint, a megvalósítás tervezett összes költsége azonban 56 milliárd forintra rúg.
Létrehozva: 2012. június 22., 15:02 | Utoljára frissítve: 2012. június 22., 15:21
nyomtat küld

A közlemény szerint a közreműködő szervezet és a vasúttársaság megállapodásával szabad utat kapott mind a hét tervezett közlekedésbiztonsági beruházás, jelenleg a munkák egy része tervezési, illetve előkészítési szakaszban van. Az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Közlekedésfejlesztési Programjának átfogó stratégiai céljai között szerepel a közlekedésbiztonság javítása. Ennek érdekében az NFÜ kezdeményezésére a közútkezelők és vasútüzemeltetők javaslatokat tettek a kezelésükben lévő hálózatokon előforduló balesetek megelőzésére, a célzott és hatékony beavatkozásokra.

Az Állami Autópályakezelő Zrt., a MÁV Zrt., a GySEV Zrt. és a Magyar Közút NZrt. elképzelései alapján összesen 7 projektből álló közlekedésbiztonsági programot állítottak össze. Ebben a legveszélyesebb helyszíneken tervezett, célzott balesetmegelőző, infrastrukturális beavatkozások szerepelnek.

A vasúthálózaton összesen 180 vasúti átjáróban valósítanak meg biztonságot javító beavatkozásokat. Ennek keretében például korszerűsítik a vonatérzékelést, továbbá diagnosztikai és monitoring berendezéseket telepítenek a vasúti pálya folyamatos ellenőrzésére, s kiépítik a videós pályafelügyeleti rendszert is.

A tervezett fejlesztések szerint a gyorsforgalmi úthálózat 11 helyszínén átépítik a csomópontokat, bővítik a pihenőhelyeket, hiányzó kapaszkodósávot, illetve forgalmi sávot létesítenek. Emellett az autópályákon, autóutakon biztonságosabb terelőeszközöket alkalmaznak, intelligens közlekedési eszközöket (ITS) telepítenek, korszerűsítik a forgalomirányítást is.

Az országos főúthálózat 69 baleseti góchelyén szintén történnek a közlekedésbiztonságot javító beavatkozások. Átépítik például a veszélyes íveket, balra kanyarodó sávokat hoznak létre, jelzőlámpás forgalomirányítást telepítenek, így 11 gyalog-átkelőhely válik biztonságosabbá. Elkezdődik 23 veszélyes közúti csomópont átépítésének előkészítési munkája is.

A kormány által támogatott fejlesztések közös jellemzője a hatékonyság, illetve a relatív kis költségráfordítás, amellyel komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkenésében - áll a közleményben.

Az NFÜ tájékoztatása szerint az Európai Bizottság kiemelte, hogy a kezdeményezéssel fontos uniós elvárást céloz meg a magyar kormány, s a tagállamok közül elsőként fogalmazta meg uniós támogatás igénybevételével programszerűen a balesetmegelőző fejlesztéseket.

(MTI - fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések