ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

"A foglalkoztatás növelését stratégiai célként kell kezelni"

A közösségi marketing magyar kertészetben betöltött szerepéről tanácskoztak szerdán az Országgyűlés mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának kihelyezett ülésén a 76. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásáron (OMÉK) a budapesti Hungexpón.
Létrehozva: 2013. szeptember 18., 16:54 | Utoljára frissítve: 2013. szeptember 18., 17:41
nyomtat küld

Farkas Sándor, az albizottság fideszes elnöke elmondta: a kertészeti ágazat az idén 24 milliárd forintot kapott a költségvetésből, ebből 20 milliárd forintnyi forrást már lekötöttek. Kiemelte, hogy soha ekkora mértékű pályázati támogatást nem kapott még az ágazat. Ez is bizonyítja, a kormány eltökélt szándéka, hogy a kertészet az agrárium meghatározó ágazatává váljon - tette hozzá. Hangsúlyozta, hogy a magyar piacokat meg kell erősíteni és vissza kell szerezni, mert a környező országok termelői kiszorították a belföldi termelőket. Ennek érdekében újra meg kell tanítani a magyar társadalmat arra, hogy a saját termelői által előállított árukat fogyassza - mondta a bizottság elnöke.
   
A tanácskozáson Simon Péter, a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum (MT Zrt. AMC) vezérigazgató-helyettese elmondta: a közösségi marketing az agráriumban kialakult támogatási forma. Lényege, hogy egyes termékeket vagy termelőket a közösségi marketing eszközeivel támogatják, az európai közösségi jog megsértése nélkül, a versenyszabályok betartásával. A költségvetésből az ország a közösségi agrár- és bormarketing támogatás - amelynek eszköze a médiakampány vagy a nemzetközi kiállításokon való részvétel - keretén belül a 2000-es években 3 milliárd forint állt rendelkezésre. Agrármarketingre bruttó egymilliárd forint jutott 2005-től, ez nagyjából azonos a hasonló méretű országokéval.
   
Eredménynek nevezte, hogy a 2010-ig felhasználatlanul hagyott bormarketing forrásokat sikerült zöldség-, gyümölcs- és kertészeti programokra is fordítani. A 2011-es OMÉK bevételeit a 2012-es agrármarketing-programok lebonyolításához használták fel. Az idei OMÉK bevételeit a jövő év első negyedévében tervezik visszafordítani - mondta Simon Péter. Véleménye szerint a kertészeti ágazaton belül a dísznövény ágazatot további támogatásokkal kell segíteni, ahogy a kertépítést is.
   
Jancsó István, a Vidékfejlesztési Minisztérium főtanácsosa a bizottság ülésén ismertette az ágazat uniós társfinanszírozással rendelkezésre álló lehetőségeit, a marketingprogramokat szigorú uniós monitoring rendszernek vetik alá.
   
Font Sándor (Fidesz), a mezőgazdasági bizottság elnöke szerint a foglalkoztatás növelését stratégiai célként kell kezelni, ebben a mezőgazdaság partner lehet. A bővülést a kézimunkaerő-igényes mezőgazdaság területén tartotta elképzelhetőnek.
   
Pócs János (Fidesz) szerint Magyarország a megfelelő marketing hiánya miatt nem vált "éléskamrává", pedig az éghajlati adottságoknak köszönhetően bármit elő tud állítani, más európai országoknál jobb minőségben.
   
Simonka György fideszes országgyűlési képviselő szerint harcolni kell a "multik" ellen. A magyar dísznövények jobb minőségűek mint a külföldi termékek - mutatott rá. A közösségi marketing segíthet a stabil belföldi piac kialakításában - mondta.
   
Mártonffy Béla, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke üdvözölte a 2011-es OMÉK óta tett előrelépést, amely a közösségi marketing ügyében az ágazatban történt. Nehézségeik közé sorolta, hogy a szervezet a hazai rendeleti háttér miatt ismeretei szerint nem pályázhat közösségi marketing támogatásra.

(MTI-fidesz.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések